Екологічний майстер-клас відбувся на березі Сіверського Дінця у м.Святогірськ в рамках проєкту Координатора проектів ОБСЄ в Україні. Учасниками заходу стали найактивніші юнаки та дівчата з числа переможців різних років щорічного творчого конкурсу «Сіверський Донець – очима молоді» та їх наставників-викладачів.
Молодь отримала змогу не за підручниками, а на практиці в доступній для сприйняття формі дізнатись про стан головної водної артерії сходу України – річки Сіверський Донець, ознайомитись із сучасними підходами до моніторингу поверхневих вод та всіх його компонентів, побачити специфіку роботи водників, набути нових знань і практичних навичок, а також у дружній атмосфері поспілкуватися на наукові теми з однолітками та фахівцями-екологами.
В якості лекторів на тематичних локаціях виступили запрошені Координатором проектів ОБСЄ в Україні фахівець з гідробіології Сергій Щербак, який навчав юних дослідників визначати якість води за допомогою водних організмів методом біоіндикації, та фахівець з гідроморфології Катерина Сурай, яка ознайомила молодь та їх наставників з принципами гідроморфологічного дослідження річки. Закріпити знання були покликані командні завдання вікторини та домашні завдання-челенджі.
До заходу долучились і водники Сіверсько-Донецького басейнового управління водних ресурсів, які продемонстрували можливості мобільної екологічної лабораторії з визначення якості поверхневих вод в рамках програми регіонального моніторингу довкілля. А також в ході пізнавальної мандрівки річкою розповіли про автоматизовану систему контролю якості води, що вперше в Україні запроваджена на Донеччині в суббасейні Сіверського Дінця, та основні аспекти державного моніторингу поверхневих вод як складової розробки Плану управління річковим басейном Дону – ключового інструменту для досягнення «доброго» стану вод.
Захід був проведений з урахуванням всіх карантинних вимог і залишив захоплені враження у всіх учасників. Віримо, що отримані в ході майстер-класу знання та навички сприятимуть підвищенню екологічної свідомості молоді, стимулюватимуть їх громадську активність та ЕКОвідповідальність, а можливо і допоможуть визначитися із професійним напрямом. Вчителі ж в свою чергу отримали стимул для подальшої еколого-просвітницької роботи з молоддю у навчальному процесі та поза ним, популяризації відомостей з моніторингу поверхневих вод та тіснішої взаємодії з фахівцями водної сфери.