Аналітична річна доповідь про роботу зі зверненнями громадян
у Державному агентстві водних ресурсів України у 2016 році
1. Статистичні дані щодо кількості звернень громадян, поданих на особистому прийомі та надісланих поштою, порівняно з показниками за попередній рік
|
2015
|
2016
|
від Адміністрації Президента України
|
4
|
2
|
від Верховної Ради України
|
7
|
2
|
від Кабінету Міністрів України
|
8
|
7
|
від інших органів
|
53
|
31
|
особистий прийом громадян
|
17
|
10
|
безпосередньо від громадян
|
99
|
92
|
Всього:
|
188
|
144
|
Із загальної кількості
Колективних звернень
|
36
|
33
|
Повторних звернень
|
25
|
18
|
Як свідчать вищезазначені дані, загальна кількість звернень у 2016 році, порівняно з 2015 роком, зменшилась. Так, у 2016 році отримано на 44 звернення менше, ніж у 2016 р., колективних – на 3, повторних – на 7.
Всього, з урахуванням колективних звернень, до Держводагентства у 2016 році звернулось 2518 громадян.
Із 18 повторних звернень 12 звернень стосувались виробничих питань, 3 - трудових спорів, 1 - з кадрового питання, 2 - щодо природоохоронних заходів.
Причини повторних звернень:
одночасні звернення до Держводагентства та інших центральних органів виконавчої влади, які пересилалися за належністю на розгляд до Агентства;
наявність щорічних звернень постійного дописувача з питань, з яких Агентство не в праві приймати рішення (здійснення перерахунку та виплати заробітної плати, премії пенсіонерові за 1996-2000 роки).
2. Основні питання, що порушувались у зверненнях громадян за звітний період
|
2015
|
2016
|
житлово-побутові (житлові, надання земельної ділянки під забудову, передача гуртожитку в комунальну власність)
|
3
|
1
|
охорона природи (відновлення та використання водойм, розчистка річок та каналів, облаштування захисних смуг, берегоукріплення, оренда земель водного фонду, дозволи на спецводо-користування, забезпечення питною водою)
|
99
|
70
|
кадрові (працевлаштування, призначання на посаду, відповідність займаній посаді, оплата праці, звільнення, підтвердження статусу учасника ЧАЕС, надання довідок для нарахування та перерахування пенсій)
|
27
|
25
|
виробничі (недоліки в роботі, неправомірні дії керівників, інших посадових осіб, зловживання службовими обов’язками)
|
53
|
44
|
трудові спори (адміністративне стягнення, порушення трудового законодавства)
|
2
|
6
|
інші питання (матеріальна допомога, надання інформації, інше)
|
4
|
8
|
3. Структура звернень за їх видами
|
2015
|
2016
|
заяви (клопотання)
|
167
|
126
|
пропозиції (зауваження)
|
8
|
10
|
скарги
|
13
|
8
|
4. Дані аналізу звернень за місцем проживання заявників
Регіон
|
Роки
|
2015
|
2016
|
Всього звернень
|
188
|
144
|
Автономна Республіка Крим
|
0
|
0
|
Вінницька область
|
21
|
8
|
Волинська область
|
0
|
1
|
Дніпропетровська область
|
5
|
5
|
Донецька область
|
0
|
4
|
Житомирська область
|
5
|
3
|
Закарпатська область
|
3
|
5
|
Запорізька область
|
4
|
2
|
Івано-Франківська область
|
5
|
4
|
місто Київ
|
45
|
18
|
Київська область
|
29
|
26
|
Кіровоградська область
|
1
|
4
|
Луганська область
|
4
|
2
|
Львівська область
|
16
|
9
|
Миколаївська область
|
4
|
0
|
Одеська область
|
5
|
17
|
Полтавська область
|
2
|
1
|
Рівненська область
|
5
|
1
|
Сумська область
|
2
|
2
|
Тернопільська область
|
1
|
2
|
Харківська область
|
6
|
4
|
Херсонська область
|
6
|
6
|
Хмельницька область
|
2
|
1
|
Черкаська область
|
11
|
10
|
Чернівецька область
|
2
|
1
|
Чернігівська область
|
4
|
8
|
Загалом зменшилась порівняно з минулим роком кількість звернень громадян з Вінницької, Житомирської, Київської, Львівської, Харківської областей, міста Києва. Жодного звернення не надійшло з Миколаївської області, а також АР Крим. У той же час кількість звернень із Запорізької та Одеської областей збільшилась.
5. Дані аналізу соціально-професійного стану заявників
Із загальної кількості 4 звернення надійшло від однієї людини (пенсіонера) щодо здійснення перерахунку та виплати заробітної плати і премії за 1996-2000 роки. Автор звернення є постійним щорічним дописувачем з 1996 року.
11 звернень від пенсіонерів, які зверталися за довідками про заробітну плату та підтвердження трудового стажу.
11 звернень від службовців, які порушували питання щодо неправомірних дій окремих керівників організацій, що належать до сфери управління Держводагентства.
1 робітник звернувся щодо надання ставка в оренду для ведення сільськогосподарської діяльності.
2 звернення від селян, які порушували питання щодо приватизації земельної ділянки біля річки під будівництво гаража та ремонту дамби в с. Чортория (у зв’язку з будівництвом музею І.Миколайчука).
3 підприємця звернулися з питань отримання дозволів на спецводокористування та здійснення господарської діяльності.
116 заявників свій соціально-професійний статус не визначили. Порушували питання переважно щодо виділення коштів на реконструкцію очисних споруд, покращення стану водних об’єктів, укріплення берегів водойм, оренди ставків, а також щодо гідронамиву піску в смт Бабинці Бородянського району Київської області, надання довідок про заробітну плату або участь у ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, бездіяльність та неправомірні дій окремих керівників організацій.
6. Звернень Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв України до Агентства не надходило.
7. У звітному періоді від ветеранів війни та праці, інвалідів, осіб, що постраждали від аварії на ЧАЕС, а також багатодітних сімей надійшло 2 звернення. Ними порушувались такі питання: щодо виплати заробітної плати за минулі роки, а також щодо промивки русла річки Інгулець.
Звернення розглянуті у строки, визначені законодавством, на них надані обґрунтовані відповіді заявникам.
8. Протягом звітного періоду усі звернення розглядались, в основному, в установлені строки. Позитивно вирішено 10 звернень, на 120 надано роз’яснення та необхідну інформацію, 10 надіслано на розгляд іншим органам виконавчої влади, 3 знаходиться у стадії розгляду у структурних підрозділах.
1 виконано з порушенням терміну, у зв’язку з тим, що це звернення потребувало більш детального вивчення. Так, з метою порушеного питання була створена робоча група згідно з наказом Держводагентства від 24.10.2016 № 124 у складі фахівців Держводагентства та заявників Самбірського управління водного господарства. Було проведено перевірку фактів, викладених у колективному зверненні працівників вищезазначеного управління. Факти, викладені у зверненні, не підтвердились.
Для забезпечення кваліфікованого, неупередженого, об’єктивного та своєчасного розгляду звернень громадян в окремих випадках утворювались комісії, до яких залучалися фахівці центрального апарату Держводагентства, підприємств та організацій, що належать до сфери управління Агентства.
З метою перевірок викладених у зверненнях фактів також здійснювались перевірки фінансово-господарської діяльності суб’єктів господарювання.
9. Відповідно до наказу Держводагентства від 06.12.2011 № 255 «Про особистий прийом керівництвом та керівниками структурних підрозділів Держводагентства громадян і народних депутатів України» (зі змінами), особистий прийом громадян проводиться в установлені графіком дні, який розміщено на офіційному веб-сайті Держводагентства.
Протягом 2016 року на особистий прийом до керівництва Держводагентства звернулося 11 громадян (без письмових звернень) з питань: співпраці – 1, охорони природи – 3, особистих – 2, кадрових –2, інших – 3.
З метою створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення на I поверсі адміністративної будівлі Держводагентства, що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Велика Васильківська, 8, обладнано приміщення громадської приймальні.
Фахівці Держводагентства при виїзді у відрядження до регіонів паралельно з виробничими питаннями вивчали також роботу зі зверненнями громадян, надавали кваліфіковані роз’яснення та рекомендації стосовно удосконалення роботи зі зверненнями громадян.
У всіх водогосподарських організаціях керівниками проводиться особистий прийом громадян, визначені відповідальні за організацію особистого прийому і ведення діловодства за зверненнями громадян, вживаються заходи щодо усунення недоліків і причин, які породжують скарги. Про активізацію та результативність зазначеної роботи свідчить суттєве зменшення кількості звернень громадян.
Налагоджена взаємодія з органами державної влади та органами місцевого самоврядування з метою оперативного і всебічного вирішення питань, з якими звертаються громадяни. Керівники обласних водогосподарських організацій здійснюють прийом громадян при виїзді у районні водогосподарські організації та надають їм відповідні рекомендації щодо поліпшення зазначеної роботи.
10. У звітному періоді до Агентства надійшло 16 звернень, в яких порушувалися питання щодо неправомірних дій керівників окремих організацій, що належать до сфери управління Держводагентства. Звернення Агентством розглянуті та вжиті відповідні заходи, а саме: по 2-х випадках комісією Агентства проведено перевірки фактів, викладених у зверненнях, з виїздом на місце. За результатами перевірок встановлено, що факти не знайшли підтвердження.
11. Фактів порушень посадовими особами апарату Агентства або керівниками водогосподарських організацій положень Закону України «Про звернення громадян» не виявлено.
12. Питання про роботу зі зверненнями громадян розглядались на апаратних нарадах під головуванням керівництва Агентства.
13. Професорсько-викладацьким корпусом Державного інституту управління та економіки водних ресурсів надавались юридичні консультації та роз’яснення працівникам центрального апарату щодо конституційних прав і свобод людини і громадянина в управлінні державними і громадськими справами, права на звернення до органів усіх форм власності, доступу до публічної інформації та рекомендації щодо організації ефективної роботи зі зверненнями громадян.
14. У своїх зверненнях стосовно охорони природи громадянами порушувались питання щодо виділення коштів на реконструкцію очисних споруд, укріплення берегів водойм, щодо покращення стану водних об’єктів.
15. Інформація про роботу зі зверненнями громадян, яка проводиться Агентством, висвітлюється на офіційних веб-сайтах Держводагентства та водогосподарських організацій.