опубліковано 18.09.2019 15:41
План управління річковим басейном розробляється з метою досягнення екологічних цілей, визначених для кожного району річкового басейну, в установлені строки.
Стратегічною екологічною ціллю для всіх районів річкових басейнів є досягнення/підтримання “доброго” екологічного стану масивів поверхневих та підземних вод, а також “доброго” екологічного потенціалу штучних або істотно змінених масивів поверхневих вод.
→ Мультфільм про плани управління річковими басейнами
Плани управління річковими басейнами розробляються Держводагентством разом з Держгеонадра, центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, іншими заінтересованими сторонами з урахуванням рішень відповідних басейнових рад.
Організаційні заходи щодо розроблення планів управління річковими басейнами та їх виконання здійснюються Міндовкілля та Держводагентством.
Плани-графіки процесу розроблення проєктів планів управління річковими басейнами затверджені наказом Міндовкілля від 27.11.2020 №313 (зі змінами). Наказ Міндовкілля від 15.11.2021 №752 "Про внесення змін до планів-графіків процесу розроблення проєктів планів управління річковими басейнами".
Проект плану управління річковим басейном повинен відповідати структурі:
СТРУКТУРА
плану управління річковим басейном
1. Загальна характеристика поверхневих та підземних вод району річкового басейну:
1) опис річкового басейну (перехід на райони басейнів річок/суббасейни):
гідрографічне та водогосподарське районування, клімат, рельєф, геологія, гідрогеологія, ґрунти, рослинність, тваринний світ, гідрологічний режим, специфіка річкового басейну;
типологія масивів поверхневих вод;
2. Основні антропогенні впливи на кількісний та якісний стан поверхневих і підземних вод, у тому числі точкових та дифузних джерел:
забруднення органічними речовинами:
забруднення біогенними речовинами:
забруднення небезпечними речовинами:
аварійне забруднення та вплив забруднених територій (полігонів, майданчиків, зон тощо);
- порушення вільної течії річок;
- порушення гідравлічного зв’язку русла річки та прилеглої частини заплави;
- модифікація морфології річок;
інші істотні антропогенні впливи.
3. Зони (території), які підлягають охороні, та їх картування:
1) об’єкти Смарагдової мережі;
3) зони охорони цінних видів водних біоресурсів;
4) масиви поверхневих/підземних вод, які використовуються для рекреаційних, лікувальних, курортних та оздоровчих цілей, а також води, призначені для купання;
5) зони, вразливі до (накопичення) нітратів.
4. Картування системи моніторингу, результатів програм моніторингу, що виконуються для поверхневих вод (екологічний і хімічний), підземних вод (хімічний і кількісний), зон (територій), які підлягають охороні:
гідроморфологічна оцінка/стан;
оцінка екологічного потенціалу;
оцінка хімічного стану/оцінка ризику;
оцінка за об’ємами/запасами підземних вод.
5. Перелік екологічних цілей для поверхневих вод, підземних вод і зон (територій), які підлягають охороні, та строки їх досягнення (у разі потреби обґрунтування встановлення менш жорстких цілей та/або перенесення строків їх досягнення).
6. Економічний аналіз водокористування:
1) економічний розвиток території басейну;
2) характеристика сучасного водокористування:
водокористування у сільському господарстві;
водокористування на транспорті;
3) прогноз потреб у воді основних галузей економіки;
4) інструменти економічного контролю:
окупність використання водних ресурсів;
7. Огляд виконання програм або заходів, включаючи шляхи досягнення визначених цілей.
8. Повний перелік програм (планів) для району річкового басейну чи суббасейну, їх зміст та проблеми, які передбачено розв’язати:
заходи, спрямовані на зменшення забруднення органічними речовинами (дифузні та точкові джерела);
заходи, спрямовані на зменшення забруднення біогенними речовинами (дифузні та точкові джерела);
заходи, спрямовані на зменшення забруднення небезпечними речовинами (дифузні та точкові джерела);
заходи, спрямовані на покращення/відновлення гідрологічного режиму та морфологічних показників у разі порушення вільної течії річок, гідравлічного зв’язку між руслами річок та їх заплавами, гідрологічних змінах, модифікації морфології річок;
заплановані інфраструктурні проекти та заходи, спрямовані на зменшення їх впливу на стан поверхневих вод;
заходи, спрямовані на зменшення забруднення (дифузні та точкові джерела);
заходи, спрямовані на запобігання виснаженню підземних вод;
заплановані інфраструктурні проекти та заходи, спрямовані на зменшення їх впливу на стан підземних вод;
9. Звіт про інформування громадськості та громадське обговорення проекту плану управління річковим басейном.
10. Перелік компетентних органів державної влади, відповідальних за виконання плану управління річковим басейном.
11. Порядок отримання інформації, у тому числі первинної, про стан поверхневих і підземних вод.
→ План-графік розробки Планів управління річковими басейнами