Аналітична річна доповідь про роботу зі зверненнями громадян у Державному агентстві водних ресурсів України у 2022 році

опубліковано 11.01.2023 14:09

1. Статистичні дані щодо кількості звернень громадян, поданих на особистому прийомі та надісланих поштою, порівняно з показниками за попередній рік
 
 
2021
2022
від Офісу Президента України
3
4
від Верховної Ради України
0
1
від Кабінету Міністрів України
6
3
від інших органів 
190
99
особистий  прийом громадян
13
2
безпосередньо від громадян
134
51
всього
346
160
із загальної кількості
 
 
колективних
19
4
повторних
14
3
 
Збройна агресія російської федерації проти України в лютого 2022 року суттєво вплинула на кількість звернень громадян,  які отримало Агентство.
Як свідчать дані таблиці, кількість звернень громадян, які надійшли до Держводагентства протягом 2022 року,   зменшилась на 186 порівняно з минулим 2021 роком, тобто  майже удвічі.
Всього з урахуванням колективних звернень, до Держводагентства у 2022 році звернулось 160 громадян.
3 із  повторних звернень стосувались виплати заробітної плати за минулі роки.
Окрім того, наявний постійний дописувач – громадянин, який  надсилає до Державного агентства водних ресурсів України  звернення з одного і того ж питання, яке по суті вже вирішено.
 
2. Основні питання, що порушувались у зверненнях громадян за звітний період
 
 
2021
2022
житлово-побутові (житлові, надання земельної ділянки під забудову, передача гуртожитку в комунальну власність)
1
2
охорона природи (розчистка русел річок та каналів, облаштування захисних смуг, берегоукріплення, оренда земель водного фонду, дозволи на спецводокористування)
238
101
кадрові (працевлаштування, призначання на посаду,
відповідність займаній посаді, оплата праці, звільнення, підтвердження статусу учасника ЧАЕС, надання довідок для нарахування та перерахування пенсій)
10
25
виробничі (недоліки в роботі, неправомірні дії керівників, інших посадових осіб, зловживання службовими обов’язками)
92
29
трудові спори (адміністративне стягнення, порушення трудового законодавства)
0
0
інші питання (матеріальна допомога, надання екологічної інформації, інше)
5
3
3. Структура звернень за їх видами
 
2021
2022
заяви, клопотання
283
136
пропозиції (зауваження)
37
12
скарги
26
12
 
4. Дані аналізу звернень за місцем проживання заявників
Регіон
Роки
2021
2022
Всього звернень
346
160
Автономна Республіка Крим
0
0
Вінницька область
16
2
Волинська область
1
3
Дніпропетровська область
28
1
Донецька область
4
5
Житомирська область
6
3
Закарпатська область
1
3
Запорізька область            
15
1
Івано-Франківська область
8
2
місто Київ
89
24
Київська область
53
32
Кіровоградська область
6
0
Луганська область
1
0
Львівська область
19
35
Миколаївська область
21
1
Одеська область
10
13
Полтавська область
15
3
Рівненська область
2
4
Сумська область
4
3
Тернопільська область
2
0
Харківська область
8
4
Херсонська область
4
9
Хмельницька область
2
3
Черкаська область
19
4
Чернівецька область
9
1
Чернігівська область
3
4
Найактивнішими дописувачами у 2022 році були мешканці м. Київ та Київської області.
 Жодного звернення у 2022 році не надійшло з АР Крим. У решті регіонів відбулись незначні кількісні зміни.
 
5. Дані аналізу соціально-професійного стану заявників
 
Із загальної кількості отриманих Держводагентством звернень 25 надійшло від пенсіонерів, які звертались за довідками про заробітну плату та підтвердження стажу роботи.
2  зверненення надійшло від працівників бюджетної сфери. Громадяни  порушували питання щодо отримання дозволу на будівництво об’єктів нерухомого майна в межах захисних прибережних смуг (на землях водного фонду).
3 звернення порушували військовослужбовці щодо питання зниження рівня води в колодязях.
1 звернення отримано від безробітного громадянина щодо вирішення питання розчищення озера за бюджетні кошти.
129  заявників свій соціально-професійний стан не визначили.
У зверненнях порушувалися переважно питання щодо виділення коштів на реконструкцію очисних споруд, покращення стану водних об’єктів, укріплення берегів водойм, видачі дозволів на спецводокористування, оренди ставків та підтоплення житлових будинків.
 
6. Звернень Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв України до Агентства протягом звітного періоду  не надходило.
 
7. У звітному періоді від ветеранів війни, інвалідів, осіб, що постраждали від аварії на ЧАЕС, а також  від багатодітних сімей звернень не надходило. Однак, надійшло 1 звернення від ветерана праці, у якому порушувалось питання щодо виплати заробітної плати за минулі роки. Зазначене звернення розглянуто та надано відповідь згідно з чинним законодавством.
 
8. Протягом звітного періоду усі звернення  розглядались в установлені строки. Позитивно вирішені 4 звернення, на 125 надано роз’яснення та необхідну інформацію, 29 надіслано на розгляд іншим органам виконавчої влади, 2 наразі перебувають у стадії розгляду у структурних підрозділах.
 
9. Особистий прийом громадян проводився керівництвом Держводагентства відповідно до наказу Міндовкілля від 06.04.2021 № 232 «Про внесення змін до Порядку організації та проведення особистого прийому громадян у Державному агентстві водних ресурсів України», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21 квітня 2021 р. за № 244/36166.
Однак внаслідок збройної агресії російської федерації на особистому прийомі до керівництва Агентства звернулося лише 2 особи. Під час особистого прийому громадян розглядалися питання щодо заробітної плати та працевлаштування, а також  представлено пропозиції щодо розвитку зрошення на Інгулецькій зрошувальній системі. З метою створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення на I поверсі адміністративної будівлі Держводагентства, що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. В. Васильківська, 8, обладнано приміщення громадської приймальні.
Разом з тим, керівниками водогосподарських організацій на місцях також проводиться особистий прийом громадян, визначені відповідальні за організацію особистого прийому і ведення діловодства за зверненнями громадян, вживаються заходи щодо усунення недоліків і причин, які породжують скарги. Налагоджена взаємодія з органами державної влади та органами місцевого самоврядування з метою оперативного і всебічного вирішення питань, з якими звертаються громадяни. Керівники водогосподарських організацій здійснюють прийом громадян при виїзді до районних водогосподарських організацій та надають їм відповідні рекомендації щодо поліпшення зазначеної роботи.
 
10. Звернень громадян, у яких би йшлось про недоліки у роботі державної влади та органів місцевого самоврядування, до Агентства не надходило.
 
11. Фактів порушень посадовими особами апарату Агентства або керівниками водогосподарських організацій положень Закону України «Про звернення громадян» не виявлено.
 
12. Питання про роботу зі зверненнями громадян постійно розглядались на нарадах під головуванням керівництва Агентства при розгляді питання щодо виконавської дисципліни в апараті Агентства.
 
13. Керівництвом Держводагентства та керівниками структурних підрозділів апарату забезпечується постійний контроль за належною організацією роботи з розгляду звернень громадян, зокрема щодо розгляду звернень по суті та у встановлені строки.
 
14. Переважна більшість громадян у своїх зверненнях були занепокоєні екологічним станом водних об’єктів, порушували питання щодо виділення коштів на реконструкцію очисних споруд, укріплення берегів річок та видачу дозволів на спецводокористування.
 
15. Інформація про роботу зі зверненнями громадян, яка проводиться Агентством, постійно висвітлюється на офіційному вебсайті Держводагентства, сайтах  водогосподарських організацій, у соціальній мережі «Фейсбук».