Аналітична річна доповідь про роботу зі зверненнями громадян у Державному агентстві водних ресурсів України у 2020 році

опубліковано 19.01.2021 15:51

1. Статистичні дані щодо кількості звернень громадян, поданих на особистому прийомі та надісланих поштою, порівняно з показниками за попередній рік

 

2019

2020

від Офісу Президента України

0

8

від Верховної Ради України

0

0

від Кабінету Міністрів України

2

6

від інших органів 

139

196

особистий  прийом громадян

15

14

безпосередньо від громадян

128

124

всього

284

348

із загальної кількості

 

 

колективних

31

27

повторних

15

13

 
Як свідчать дані таблиці, кількість звернень громадян, які надійшли до Держводагентства протягом 2020 року, збільшилася на 64 порівняно з минулим 2019 роком. Це є ознакою активізації уваги громадян до питань екологічного спрямування та їх бажання бути обізнаними у питаннях охорони природи,  зниження рівня води у річках та колодязях та надання послуг, зокрема, видачі дозволів на спецводокористування.
Загальна кількість колективних звернень у 2020 році, порівняно з 2019 роком, зменшилась на 4, повторних зменшилась на 2 звернення.
Усього, з урахуванням колективних звернень, до Держводагентства у 2020 році звернувся 2431 громадянин (для порівняння у 2019 році ця цифра становила 4607 громадян).
 
2. Основні питання, що порушувались у зверненнях громадян за звітний період

 

2019

2020

житлово-побутові (житлові, надання земельної ділянки під забудову, передача гуртожитку в комунальну власність)

39

17

охорона природи (розчистка русел річок та каналів, облаштування захисних смуг, берегоукріплення, оренда земель водного фонду, дозволи на спецводокористування)

179

206

кадрові (працевлаштування, призначання на посаду,

відповідність займаній посаді, оплата праці, звільнення, підтвердження статусу учасника ЧАЕС, надання довідок для нарахування та перерахування пенсій)

35

52

виробничі (недоліки в роботі, неправомірні дії керівників, інших посадових осіб, зловживання службовими обов’язками)

27

64

трудові спори (адміністративне стягнення, порушення трудового законодавства)

0

0

інші питання (матеріальна допомога, надання екологічної інформації, інше)

4

9

 
3. Структура звернень за їх видами

 

2019

2020

заяви, клопотання

243

295

пропозиції (зауваження)

32

19

скарги

9

34

 

4. Дані аналізу звернень за місцем проживання заявників

Регіон

Роки

2019

2020

Всього звернень

284

348

Автономна Республіка Крим

0

0

Вінницька область

1

6

Волинська область

0

3

Дніпропетровська область

28

35

Донецька область

1

5

Житомирська область

12

5

Закарпатська область

8

14

Запорізька область            

4

13

Івано-Франківська область

9

5

місто Київ

70

57

Київська область

59

47

Кіровоградська область

1

5

Луганська область

0

6

Львівська область

4

17

Миколаївська область

8

20

Одеська область

13 

23

Полтавська область

8

18

Рівненська область

5

4

Сумська область

2

6

Тернопільська область

3

0

Харківська область

19

18

Херсонська область

3

11

Хмельницька область

8

6

Черкаська область

10

17

Чернівецька область

4

3

Чернігівська область

1

2

Найактивнішими дописувачами у 2020 році були мешканці м. Київ та Київської області. Порівняно з минулим роком збільшилась більше ніж удвічі кількість звернень з Львівської, Миколаївської, Одеської, Полтавської, Черкаської областей.
 Жодного звернення у 2020 році не надійшло з АР Крим. У решті регіонів відбулись незначні кількісні зміни.
 
5. Дані аналізу соціально-професійного стану заявників
Із загальної кількості отриманих Держводагентством звернень 45 надійшло від пенсіонерів, які звертались за довідками про заробітну плату та підтвердження стажу роботи.
27 звернень надійшло від працівників бюджетної сфери щодо реорганізації водогосподарської галузі.
У 14 зверненнях підприємці порушували питання щодо очищення водойм.
3 звернення надійшло від селян щодо самозахоплення земель та водних ресурсів ТОВ "Зелений Гай-2015".
3 звернення отримано від учнів/студентів, що стосувалися екологічного стану річки Дніпро.
256 заявників свій соціально-професійний статус не визначили.
У зверненнях порушувалися переважно питання щодо виділення коштів на реконструкцію очисних споруд, покращення стану водних об’єктів, укріплення берегів водойм, видачі дозволів на спецводокористування, оренди ставків та підтоплення житлових будинків.
 
6. Звернень Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв України до Агентства протягом звітного періоду  не надходило.
7. У звітному періоді від ветеранів війни, інвалідів, осіб, що постраждали від аварії на ЧАЕС, а також  від багатодітних сімей звернень не надходило. Однак, надійшло 4 звернення від ветерана праці, у якому порушувалось питання щодо виплати заробітної плати за минулі роки. Зазначені 4 звернення не підлягають розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України «Про звернення громадян».
8. Протягом звітного періоду усі звернення  розглядались в установлені строки. Позитивно вирішені 13 звернень, на 298 надано роз’яснення та необхідну інформацію, 31 надіслано на розгляд іншим органам виконавчої влади, 6 наразі перебувають у стадії розгляду.
9. Особистий прийом громадян проводився керівництвом Держводагентства відповідно до наказу Міндовкілля від 09.08.2017 № 305 «Про затвердження Порядку організації та проведення особистого прийому громадян у Державному агентстві водних ресурсів України», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04 вересня 2017 р. за № 1076/30944.
Протягом 2020 року на особистий прийом до керівництва Держводагентства звернулося 14 громадян. Звернення стосувалися питань  співпраці (2), видачі дозволів на спецводокористування (4), оренди державного майна (2), екології та природних ресурсів ( 4), особистих питань (2).
З метою створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення на I поверсі адміністративної будівлі Держводагентства, що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. В. Васильківська, 8, обладнано приміщення громадської приймальні.
Разом з тим, керівниками водогосподарських організацій на місцях також проводиться особистий прийом громадян, визначені відповідальні за організацію особистого прийому і ведення діловодства за зверненнями громадян, вживаються заходи щодо усунення недоліків і причин, які породжують скарги. Налагоджена взаємодія з органами державної влади та органами місцевого самоврядування з метою оперативного і всебічного вирішення питань, з якими звертаються громадяни. Керівники водогосподарських організацій здійснюють прийом громадян при виїзді до районних водогосподарських організацій та надають їм відповідні рекомендації щодо поліпшення зазначеної роботи.
10. Звернень громадян, у яких би йшлось про недоліки у роботі державної влади та органів місцевого самоврядування, до Агентства не надходило.
11. Фактів порушень посадовими особами апарату Агентства або керівниками водогосподарських організацій положень Закону України «Про звернення громадян» не виявлено.
12. Питання про роботу зі зверненнями громадян постійно розглядались на апаратних нарадах під головуванням керівництва Агентства.
13. Керівництвом Держводагентства та керівниками структурних підрозділів апарату забезпечується постійний контроль за належною організацією роботи з розгляду звернень громадян, зокрема щодо розгляду звернень по суті та у встановлені строки.
14. Переважна більшість громадян у своїх зверненнях були занепокоєні екологічним станом водних об’єктів, порушували питання щодо виділення коштів на реконструкцію очисних споруд, укріплення берегів річок та видачу дозволів на спецводокористування.
15. Інформація про роботу зі зверненнями громадян, яка проводиться Агентством, постійно висвітлюється на офіційному вебсайті Держводагентства, та сайтах  водогосподарських організацій, у соціальній мережі Фейсбук.