Аналітична річна доповідь про роботу зі зверненнями громадян у Державному агентстві водних ресурсів України у 2019 році

опубліковано 29.07.2020 08:52

1. Статистичні дані щодо кількості звернень громадян, поданих на особистому прийомі та надісланих поштою, порівняно з показниками за попередній рік

 

 

2018

2019

від Адміністрації Президента України

2

0

від Верховної Ради України

3

0

від Кабінету Міністрів України

8

2

від інших органів 

85

139

особистий  прийом громадян

15

15

безпосередньо від громадян

75

128

всього

188

284

із загальної кількості

 

 

колективних

23

31

повторних

24

15

Як свідчать дані таблиці, кількість звернень громадян, які надійшли до Держводагентства протягом 2019 року, збільшилася на 96 порівняно з минулим 2018 роком. Це є ознакою активізації уваги громадян до питань екологічного спрямування та їх бажання бути обізнаними у питаннях охорони природи та надання  послуг, зокрема, видачі дозволів на спецводокористування. Окрім того, збільшилась кількість звернень з житлово-побутових питань. Загальна кількість колективних звернень у 2019 році, порівняно з 2018 роком, збільшилась на 8, повторних зменшилась на 9 звернень.

Усього, з урахуванням колективних звернень, до Держводагентства у 2019 році звернулось 3302 громадянина (для порівняння у 2018 році ця цифра становила 4607 громадян).

2. Основні питання, що порушувались у зверненнях громадян за звітний період

 

2018

2019

житлово-побутові (житлові, надання земельної ділянки під забудову, передача гуртожитку в комунальну власність)

0

39

охорона природи (розчистка русел річок та каналів, облаштування захисних смуг, берегоукріплення, оренда земель водного фонду, дозволи на спецводокористування)

116

179

кадрові (працевлаштування, призначання на посаду,

відповідність займаній посаді, оплата праці, звільнення, підтвердження статусу учасника ЧАЕС, надання довідок для нарахування та перерахування пенсій)

51

35

виробничі (недоліки в роботі, неправомірні дії керівників, інших посадових осіб, зловживання службовими обов’язками)

35

10

трудові спори (адміністративне стягнення, порушення трудового законодавства)

1

0

інші питання (матеріальна допомога, надання екологічної інформації, інше)

3

4

3. Структура звернень за їх видами

 

2018

2019

заяви, клопотання

169

243

пропозиції (зауваження)

10

32

скарги

9

9

4. Дані аналізу звернень за місцем проживання заявників

Регіон

Роки

2018

2019

Всього звернень

188

284

Автономна Республіка Крим

0

0

Вінницька область

0

1

Волинська область

4

0

Дніпропетровська область

11

28

Донецька область

4

1

Житомирська область

2

12

Закарпатська область

4

8

Запорізька область            

6

4

Івано-Франківська область

6

9

місто Київ

37

70

Київська область

25

59

Кіровоградська область

0

1

Луганська область

0

0

Львівська область

9

4

Миколаївська область

4

8

Одеська область

5

13 

Полтавська область

6

8

Рівненська область

7

5

Сумська область

2

2

Тернопільська область

3

3

Харківська область

25

19

Херсонська область

7

3

Хмельницька область

1

8

Черкаська область

17

10

Чернівецька область

1

4

Чернігівська область

2

1

Найактивнішими дописувачами, у 2019 році були мешканці м. Київ (2018 рік – 37 звернень, 2019 – 70) та Київської області (відповідно, 25 та 59). Порівняно з минулим роком збільшилась більше ніж удвічі кількість звернень з Дніпропетровської області (з 11 до 25).
 Жодного звернення у 2019 році не надійшло з Волинської, Луганської областей, а також АР Крим. У решті регіонів відбулись незначні кількісні зміни.
5. Дані аналізу соціально-професійного стану заявників
Із загальної кількості отриманих Держводагентством звернень 19 надійшло від пенсіонерів, які звертались за довідками про заробітну плату та підтвердження стажу роботи.
1 звернення надійшло від військовослужбовця, щодо законності робіт з відсипки дамби з будівельних відходів.
2 звернення отримано від учнів/студентів, що стосувалися екологічного стану річки Дніпро.
162 заявники свій соціально-професійний статус не визначили.
У зверненнях порушувалися переважно питання щодо виділення коштів на реконструкцію очисних споруд, покращення стану водних об’єктів, укріплення берегів водойм, видачі дозволів на спецводокористування, оренди ставків та підтоплення житлових будинків.
 
6. Звернень Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв України до Агентства не надходило.
 
7. У звітному періоді від ветеранів війни, інвалідів, осіб, що постраждали від аварії на ЧАЕС, а також багатодітних сімей звернень не надходило. Однак, надійшло 1 звернення від ветерана праці, у якому порушувалось питання щодо виплати заробітної плати за минулі роки.
Звернення розглянуто у строки, визначені законодавством, та надано обґрунтовану відповідь заявнику.
8. Протягом звітного періоду усі звернення  розглядались в установлені строки. Позитивно вирішені 3 звернення, на 249 надано роз’яснення та необхідну інформацію, 20 надіслано на розгляд іншим органам виконавчої влади, 12 наразі перебувають у стадії розгляду.
9. Особистий прийом громадян проводиться керівництвом Держводагентства відповідно до наказу Мінприроди (нині – Мінекоенерго) від 09.08.2017 № 305 «Про затвердження Порядку організації та проведення особистого прийому громадян у Державному агентстві водних ресурсів України», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04 вересня 2017 р. за № 1076/30944.
Протягом 2019 року на особистий прийом до керівництва Держводагентства звернулося 15 громадян з таких питань: співпраці – 4, видачі дозволів на спецводокористування – 4, погодження проєкту землеустрою – 2, берегоукріплення – 2, охорони природи – 2, особистих – 1.
З метою створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення на I поверсі адміністративної будівлі Держводагентства, що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. В. Васильківська, 8, обладнано приміщення громадської приймальні.
Разом з тим, у водогосподарських організаціях їх керівниками проводиться особистий прийом громадян, визначені відповідальні за організацію особистого прийому і ведення діловодства за зверненнями громадян, вживаються заходи щодо усунення недоліків і причин, які породжують скарги. Налагоджена взаємодія з органами державної влади та органами місцевого самоврядування з метою оперативного і всебічного вирішення питань, з якими звертаються громадяни. Керівники водогосподарських організацій здійснюють прийом громадян при виїзді до районних водогосподарських організацій та надають їм відповідні рекомендації щодо поліпшення зазначеної роботи.
10. Звернень громадян, у яких би йшлось про недоліки у роботі державної влади та органів місцевого самоврядування, до Агентства не надходило.
11. Фактів порушень посадовими особами апарату Агентства або керівниками водогосподарських організацій положень Закону України «Про звернення громадян» не виявлено.
12. Питання про роботу зі зверненнями громадян постійно  розглядались на апаратних нарадах під головуванням керівництва Агентства.
13. Керівництвом Держводагентства та керівниками структурних підрозділів забезпечується постійний контроль за належною організацією роботи з розгляду звернень громадян, зокрема щодо розгляду звернень по суті та у встановлені строки.
14. Переважна більшість громадян у своїх зверненнях були занепокоєні екологічним станом водних об’єктів, порушували питання щодо виділення коштів на реконструкцію очисних споруд, укріплення берегів річок та видачу дозволів на спецводокористування.
15. Інформація про роботу зі зверненнями громадян, яка проводиться Агентством, постійно висвітлюється на офіційних вебсайтах Держводагентства та водогосподарських організацій.