Аналітична річна доповідь про роботу зі зверненнями громадян у Державному агентстві водних ресурсів України у 2023 році

опубліковано 10.01.2024 13:05

1. Статистичні дані щодо кількості звернень громадян, поданих на особистому прийомі та надісланих поштою, порівняно з показниками за попередній рік
 
 
2022
2023
від Офісу Президента України
4
5
від Верховної Ради України
1
0
від Кабінету Міністрів України
3
1
від інших органів 
99
46
особистий  прийом громадян
2
3
безпосередньо від громадян
51
59
всього
160
114
із загальної кількості
 
 
колективних
4
5
повторних
3
5
 
Збройна агресія російської федерації проти України суттєво вплинула на кількість звернень громадян,  які отримало Агентство.
Як свідчать дані таблиці, кількість звернень громадян, які надійшли до Держводагентства протягом 2023 року, зменшилась на 46 порівняно з минулим 2022 роком.
Всього, з урахуванням колективних звернень, до Держводагентства у 2023 році звернулось 222 громадянина.
3 із  повторних звернень стосувались виплати заробітної плати за минулі роки.
Окрім того, наявний постійний дописувач – громадянин, який  надсилає до Державного агентства водних ресурсів України  звернення з одного і того ж питання, яке по суті вже вирішено.
 
2. Основні питання, що порушувались у зверненнях громадян за звітний період
 
 
2022
2023
житлово-побутові (житлові, надання земельної ділянки під забудову, передача гуртожитку в комунальну власність)
2
4
охорона природи (розчистка русел річок та каналів, облаштування захисних смуг, берегоукріплення, оренда земель водного фонду, дозволи на спецводокористування)
101
86
кадрові (працевлаштування, призначання на посаду,
відповідність займаній посаді, оплата праці, звільнення, підтвердження статусу учасника ЧАЕС, надання довідок для нарахування та перерахування пенсій)
25
4
виробничі (недоліки в роботі, неправомірні дії керівників, інших посадових осіб, зловживання службовими обов’язками)
29
16
трудові спори (адміністративне стягнення, порушення трудового законодавства)
0
0
інші питання (матеріальна допомога, надання екологічної інформації, інше)
3
4
 
3. Структура звернень за їх видами
 
 
2022
2023
заяви, клопотання
136
100
пропозиції (зауваження)
12
4
скарги
12
10
 
4. Дані аналізу звернень за місцем проживання заявників
 
Регіон
Роки
2022
2023
Всього звернень
160
114
Автономна Республіка Крим
0
0
Вінницька область
2
4
Волинська область
3
0
Дніпропетровська область
1
7
Донецька область
5
0
Житомирська область
3
6
Закарпатська область
3
5
Запорізька область            
1
3
Івано-Франківська область
2
4
місто Київ
24
14
Київська область
32
19
Кіровоградська область
0
3
Луганська область
0
0
Львівська область
35
3
Миколаївська область
1
1
Одеська область
13
0
Полтавська область
3
6
Рівненська область
4
4
Сумська область
3
2
Тернопільська область
0
9
Харківська область
4
4
Херсонська область
9
4
Хмельницька область
3
3
Черкаська область
4
11
Чернівецька область
1
0
Чернігівська область
4
2
 
Найактивнішими дописувачами у 2023 році були мешканці м. Київ та Київської області.
 Жодного звернення у 2023 році не надійшло з АР Крим, Волинської, Донецької, Одеської, Чернівецької областей. У решті регіонів відбулись незначні кількісні зміни.
 
5. Дані аналізу соціально-професійного стану заявників
Із загальної кількості отриманих Держводагентством звернень 18 надійшло від пенсіонерів, які звертались за довідками про заробітну плату та підтвердження стажу роботи,  а також щодо стану греблі Київського водосховища.
11  звернень надійшло від працівників бюджетної сфери. Громадяни  порушували питання щодо отримання дозволу на будівництво об’єктів нерухомого майна в межах захисних прибережних смуг (на землях водного фонду).
6 звернень надійшло від підприємців щодо отримання дозвільної документації.  
79   заявників свій соціально-професійний стан не визначили.
У зверненнях порушувалися переважно питання щодо виділення коштів на реконструкцію очисних споруд, покращення стану водних об’єктів, укріплення берегів водойм, видачі дозволів на спецводокористування, оренди ставків та підтоплення житлових будинків.
6. Звернень Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв України до Агентства протягом звітного періоду  не надходило.
7. У звітному періоді від ветеранів війни, інвалідів, осіб, що постраждали від аварії на ЧАЕС, а також  від багатодітних сімей звернень не надходило. Однак, надійшло 1 звернення від ветерана праці, у якому порушувалось питання щодо виплати заробітної плати за минулі роки. Зазначене звернення розглянуто та надано відповідь згідно з чинним законодавством.
8. Протягом звітного періоду усі звернення  розглядались в установлені строки. Позитивно вирішені 2 звернення, на 95 надано роз’яснення та необхідну інформацію, 15 надіслано на розгляд іншим органам виконавчої влади, 2 наразі перебувають у стадії розгляду у структурних підрозділах.
9. Особистий прийом громадян проводився керівництвом Держводагентства відповідно до наказу Міндовкілля від 06.04.2021 № 232 «Про внесення змін до Порядку організації та проведення особистого прийому громадян у Державному агентстві водних ресурсів України», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21 квітня 2021 р. за № 244/36166.
Однак внаслідок збройної агресії російської федерації на особистому прийомі до керівництва Агентства звернулося лише 3 особи. Під час особистого прийому громадян розглядалися питання щодо отримання дозволу на спецводокористування, відновлення гідрологічного режиму та екологічного стану річки Безименної на території села Мирівка Кагарлицького району Київської області, а також спуску води в озері орендарем у Сумській області. З метою створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення на I поверсі адміністративної будівлі Держводагентства, що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. В. Васильківська, 8, обладнано приміщення громадської приймальні.
Разом з тим, керівниками водогосподарських організацій на місцях також проводиться особистий прийом громадян, визначені відповідальні за організацію особистого прийому і ведення діловодства за зверненнями громадян, вживаються заходи щодо усунення недоліків і причин, які породжують скарги. Налагоджена взаємодія з органами державної влади та органами місцевого самоврядування з метою оперативного і всебічного вирішення питань, з якими звертаються громадяни. Керівники водогосподарських організацій здійснюють прийом громадян при виїзді до районних водогосподарських організацій та надають їм відповідні рекомендації щодо поліпшення зазначеної роботи.
10. Звернень громадян, у яких би йшлось про недоліки у роботі державної влади та органів місцевого самоврядування, до Агентства не надходило.
11. Фактів порушень посадовими особами апарату Агентства або керівниками водогосподарських організацій положень Закону України «Про звернення громадян» не виявлено.
12. Питання про роботу зі зверненнями громадян постійно розглядались на нарадах під головуванням керівництва Агентства при розгляді питання щодо виконавської дисципліни в апараті Агентства.
13. Керівництвом Держводагентства та керівниками структурних підрозділів апарату забезпечується постійний контроль за належною організацією роботи з розгляду звернень громадян, зокрема щодо розгляду звернень по суті та у встановлені строки.
14. Переважна більшість громадян у своїх зверненнях були занепокоєні екологічним станом водних об’єктів, порушували питання щодо виділення коштів на реконструкцію очисних споруд, укріплення берегів річок та видачі дозволів на спецводокористування.
15. Інформація про роботу зі зверненнями громадян, яка проводиться Агентством, постійно висвітлюється на офіційному вебсайті Держводагентства, сайтах  водогосподарських організацій, у соціальній мережі «Фейсбук».